Bavaria investeert fors in Palm

Lieshout, 7 juli 2017 13:22 | Anne Groen

Bavaria investeert fors in het bekende biermerk Palm waarmee de verschillende Palm-bieren een nieuwe uitstraling krijgen. Ook steekt Bavaria extra energie in de marketing van Palm.

In mei 2016 nam Bavaria Palm Belgian Craft Brewers over. De brouwerij moderniseert de Palm-brouwerij in Steenhuffel voor een bedrag van twintig miljoen euro. Daarnaast krijgen de verschillende Palm-bieren een nieuwe uitstraling en steekt Bavaria extra energie in de marketing van Palm.

Inspelen op transitie bierwereld

De bierwereld is meer dan ooit in verandering en consumenten ontdekken diversiteit in bier. Bierliefhebbers zijn volgens Bavaria op zoek naar een bier met een verhaal. Bavaria is ervan overtuigd dat er binnen deze trend voor het merk Palm een blijvende rol is weggelegd. Palm is een Belgisch amber bier van hoge gisting met 5,2% alcohol.

Haar karakter dankt Palm aan de door brouwers zelf opgekweekte gist. Voor de mout wordt voortaan gekozen voor uitgesproken mouten. De geselecteerde hopsoorten zijn aromatische florale en fruitige varianten, waaronder de Hallertau Mittelfrüh die door de brouwerij zelf wordt geteeld.  

Nieuwe uitstraling voor Palm

De gehele Palm-familie (Palm, Palm Hop Select, Palm Royale, Palm N.A. en Dobbel Palm) verschijnt vanaf juli in een nieuwe uitstraling. Het Palm-paard op de wikkel verwijst naar de roots van het bier. De kleurencombinatie roodgroen is zeer herkenbaar en blijft gehandhaafd. De nieuwe verpakking heeft tot doel te benadrukken dat Palm een verfrissend bier is met karakter en veel smaak. Bovendien zal de slogan ‘Palm, tijd voor iets ambers’ gevoerd worden.  

Distributiekracht verbreden

Palm is met 31,2 miljoen consumpties per jaar het meest verkochte amberbier in België en Nederland en zal met dit nieuwe design haar positie versterken in deze markten. Door de overname krijgt Palm toegang tot wereldwijde distributie via het mondiale netwerk van Bavaria en daarmee tot verdere groei.  

Investeringen in brouwerij Steenhuffel

De familie Swinkels bevestigt ook haar geloof in de kennis en brouwspecialismen, die zijn verenigd in in de Palm-brouwerij in Steenhuffel. Bavaria investeert in totaal twintig miljoen in de brouw-, gisting- en lageringsinfrastructuur. Eerder investeerde Bavaria al 2,3 miljoen euro in de brouwinstallaties van Rodenbach in Roeselare.