
Datum: |
|
donderdag 23 maart 2017 |
Locatie: |
Congrescentrum 1931, Den Bosch |
Prijs: |
VMT-abonnees € 495,-
Niet-abonnees € 595,-
€ 100,- vroegboekkorting t/m 15 februari!
|
Het programma voor het Food Future Event op 23 maart 2017:
8.45 uur Ontvangst
9.20 uur Openingswoord en introductie door dagvoorzitter
Dagvoorzitter Meike de Jong, onder meer presentator en redacteur bij RTL Nieuws
9.30 uur Innovatie in food en de potentie van start-ups
Rob Beudeker, senior investment manager, DSM Venturing
Er is veel innovatie in food bij startups. Helaas komt veel van die innovatie niet tot wasdom. Wat is de optimale manier om met food startups samen te werken? DSM Venturing investeert in veelbelovende startups die passen in de strategie van haar business. Hoe kan een strategisch investeerder waarde toevoegen aan een startup? Hoe werkt dat nu eigenlijk in de praktijk?
10.00 uur Transparantie en integriteit

Anita Scholte op Reimer, bestuurslid GFSI tevens hoofd Kwaliteit, Albert Heijn Nederland
In januari 2017 publiceert GFSI Benchmarking Requirements V7. Op welke punten gaan we verandering zien? Welke discussies zijn daarover met de diverse stakeholders, waaronder ook (inter)nationale overheden, gevoerd en welke wensen zijn (nog) niet gehonoreerd? In hoeverre passen die in de lange termijn visie van GFSI?
10.30 uur Pitches van 1-minuut
10.35 uur Pauze
11.10 uur Transparante ketens: (h)eerlijk eten
Bert Urlings, Director Quality Assurance and Product Assurance, Vion Food Group
De consument moet het vertrouwen in zijn voedsel terugkrijgen. Transparantie over alles wat je doet is daarvoor een randvoorwaarde. Als bedrijf moet je de integriteit van je product en proces aantoonbaar hebben geborgd. Dat betekent korte(re) ketens met voor alle schakels gezamenlijke verplichtingen in de keten. Welke rol spelen daarbij de CBL Chain of Custody voor varkensvlees, de IFS Product Integrity standaard en NEN-ISO Chain of Custody standaard? En hoe gaat product- en process integrity zich verbinden aan Internet of Things?
11.40 uur Het waarom en hoe achter de productverbetering bij KraftHeinz
Arjan Jongkees, hoofd R&D Kraft Heinz en Trix van der Vleuten, marketing manager Honig
Kraft Heinz heeft 2,5 jaar tijd geïnvesteerd in het verbeteren van de samenstelling van de maaltijdmixen van Honig. Het resultaat werd in november 2016 gelanceerd: een product met dezelfde smaak maar met minder zout, geen kunstmatige aroma's, meer natuurlijke producten, minder smaakstoffen en zonder E-nummers. Waarom wil Kraft Heinz geen E-nummers meer gebruiken? En hoe is dit gerealiseerd?

12.10 uur Uitreiking Jaarprijs Goede Voeding
Frans Kok, emeritus professor Nutrition & Health Wageningen Universiteit
De Jaarprijs Goede Voeding 2017 wordt uitgereikt om initiatieven te stimuleren die zijn gericht op het verbeteren van het voedingspatroon van de Nederlandse bevolking. De prijs is bedoeld voor voedingsbedrijven die hun producten vanuit een gezondheidsperspectief hebben verbeterd, bijvoorbeeld door minder zout, verzadigd vet, suiker of meer vezels te gebruiken.
12.25 uur Pitches van 1-minuut
12.30 uur Lunchpauze
13.30 uur Parallelle sessies
In de middag wordt het centrale onderwerp ‘The Future in Food’ uitgediept op verschillende
terreinen. Dat gebeurt in sessies van elk 1,5 uur. Deze sessies worden ingevuld met als doel
om de vertaalslag te maken naar de praktijk van de foodsector en om diepgaander te
informeren en discussiëren over onderwerpen die ’s morgens plenair aan de orde zijn
gekomen.
Klik op een sessieronde om de sprekers en onderwerpen te zien.
17.00 uur Afsluiting met een hapje en een drankje