1 op 4 Boni Selection Kids producten verbeterd

Halle, 12 februari 2019 09:46 | Yves De Groote

Colruyt Group verminderde bij een tiental producten uit het kinderassortiment het zout-, suiker- of vetgehalte of vermeerderde het de vezels. Smaaktesten wijzen uit dat de kinderen de verbeterde Boni Selection Kids producten verpakking nog steeds lekker vinden.

Verder werden 14 producten uit het oorspronkelijke assortiment Boni Selection Kids verwijderd omdat ze niet passen binnen een evenwichtig voedingspatroon van kinderen. Hiervan verdwijnen 6 producten volledig uit het Boni Selection assortiment. 8 producten worden voortaan niet langer in een kids-verpakking aangeboden maar blijven deel uitmaken van het Boni Selection huismerk. 

Geen ‘kids’-verpakking

Door deze laatste producten niet langer in de ‘kids’-verpakking aan te bieden wil Colruyt Group producten die niet thuishoren in een evenwichtig voedingspatroon voor kinderen niet extra stimuleren bij deze doelgroep. Zo verzekert Colruyt Group ouders dat producten van haar huismerk Boni Selection in kleurrijke en voor kinderen aantrekkelijke verpakkingen met figuurtjes nutritioneel verantwoord zijn.

Met deze grondige nutritionele aanpak – meer dan de helft van het Kids-assortiment is gewijzigd - vereenvoudigt Colruyt Group de aankoopbeslissing van ouders. Zij kiezen immers steeds bewuster voor evenwichtige voeding voor hun kinderen.

Enkele spectaculaire verbeteringen

Dankzij de verbetering van een kwart van het Boni Selection Kids assortiment, vermindert Colruyt Group op jaarbasis de totale hoeveelheid suiker met 25 ton en vet met 1,5 ton en voegt het 4 ton extra vezels toe. Voor een aantal producten is de verbetering spectaculair. Zo werd de hoeveelheid suiker in de Boni Selection verse aardbeikaas met meer dan een kwart verlaagd (27%) en bij de Boni Selection appel-kerssapjes vermindert het suikergehalte met 12%. Bij de nic nacs steeg het aandeel vezels met maar liefst 20% en daalden de vetten met 12,5%.

Smaak minstens even belangrijk

De nutritionele verbeteringen in het kids assortiment worden, net zoals alle andere aanpassingen van het Boni Selection gamma, getest op smaak en gebruik door de consumenten, in dit geval de kinderen. Enkel de producten die ook slagen in de smaak- en gebruikstesten halen het winkelrek. Hierdoor wordt niet enkel de voedingswaarde evenwichtiger, maar vinden de kinderen de aangepaste producten minstens even lekker als voordien.

Colruyt Group investeert 2,5 miljoen euro in deze smaak- en gebruikstesten van haar 3.500 eigenmerkproducten. Meer dan 50.000 consumenten bepalen zo mee de kwaliteit, lekkere smaak en gebruiksvriendelijkheid van de huismerken van de groep.