INTRAFOOD: “We staan op een keerpunt, althans zo lijkt het”

Kortrijk, 11 juli 2018 14:44 | Yves De Groote

INTRAFOOD:18 bundelt - op 5 en 6 september in Kortrijk Xpo - vooraanstaande toeleveranciers van grondstoffen, ingrediënten, hulpstoffen, additieven en halffabricaten tot aanverwante diensten zoals know-how, technologie, loonwerk, laboratoria, consulting en onderzoekscentra. “We staan op een keerpunt, althans zo lijkt het,” zegt Koen Dewettinck van UGent over het seminarieprogramma.

INTRAFOOD is uitgegroeid tot dé ontmoetingsplaats voor voedingsindustrieverantwoordelijken binnen de Benelux en Noord-Frankrijk. Professionals uit de voedingsindustrie, betrokken bij de productontwikkeling en productie zoeken continu naar ingrediënten voor hun R&D en productontwikkeling. Zij kunnen met hun specifieke vragen terecht bij meer dan 100 kwalitatieve en dynamische toeleveranciers. Zij vinden er naast ingrediënten ook creatieve en innovatieve oplossingen voor de samenstelling van hun nieuwe en/of bestaande producten.

Inspirerend en leerrijk seminarieprogramma

Aan de ingrediëntenbeurs is opnieuw een boeiend seminarieprogramma – inclusief simultaanvertaling - gekoppeld. Het programma is onder leiding van prof. dr. ir. Koen Dewettinck van Universiteit Gent en door een stuurgroep samengesteld. Het centraal thema van het seminarieprogramma dit jaar is “De voeding van morgen: transparant én natuurlijk?”.

“We staan op een keerpunt, althans zo lijkt het.”

Prof. Koen Dewettinck: “We staan op een keerpunt, althans zo lijkt het. De perceptie weet je wel… Het klinkt als een boutade maar velen zijn er rotsvast van overtuigd: de consument weet wat hij wil en hij wil het nu! Alleen, bestaat dé consument wel? Uiteraard niet maar net dat besef creëert meteen grote opportuniteiten voor de voedingsindustrie: gepersonaliseerde voeding, dat wordt het, op maat gemaakt voor het individu! Transparantie ten top gedreven... En natuurlijk alleen met natuurlijke ingrediënten gemaakt want zo leeft de perceptie nu eenmaal, dat wat de natuur ons biedt alleen maar gezond kan zijn. Ook ik zelf ben van oordeel dat gepersonaliseerde voeding, ondersteund met het enorme potentieel van sociale media een grote toekomst kan hebben. Alleen zal het met enkel perceptie niet lukken, want geloof me, een stevige wetenschappelijke onderbouw is geen overbodige luxe... .”

Networking ten top

De “no-nonsense” succesformule, inclusief relatieve kleinschaligheid door uniforme standenbouw en gratis catering, geeft de bezoeker de gelegenheid om volop te netwerken in een ongedwongen en informele sfeer.