Lotus Bakeries stapt in categorie gezonde babytussendoortjes

Lembeke, 1 augustus 2018 08:58 | Jorine van Knippenberg

Gerelateerde berichten

Lotus Bakeries heeft honderd procent van de aandelen van het Britse bedrijf Kiddylicious opgekocht. Het bedrijf wordt daardoor ook actief in het segment van gezonde tussendoortjes voor baby’s, peuters en kleuters.

Kiddylicious werd in 2009 opgericht, met als doel om voedzame tussendoortjes op de markt brengen, om bij te dragen tot de ontwikkeling van de motoriek. Het bedrijf richt zich op melk-, lactoce-, gluten- en allergeenvrije producten, waarvan ze stellen dat deze een gezonder alternatief zijn voor bestaande babytussendoortjes, omdat er meestal geen suiker of zout is toegevoegd.

Inmiddels breidt het merk zich uit naar verschillende landen en is het het snelst groeiende merk in het Verenigd Koninkrijk in de categorie babytussendoortjes. Kiddylicious realiseert naar verwachting dit jaar een omzet van 18,7 miljoen euro, de winst voor belastingen zal ongeveer vijftien procent zijn. Lotus Bakeries betaalde ongeveer 47 miljoen euro voor de overname.

Verrijking van het assortiment

Lotus wil elke consument een veelzijdig assortiment aan tussendoortjes aanbieden, voor elk consumptiemoment en over alle leeftijdsgroepen heen, zowel in het segment van de traditionele als de natuurlijke tussendoortjes. De overname van Kiddylicious sluit dan ook goed aan bij de strategie van Lotus.

Jan Boone, CEO van Lotus: “De overname van Kiddylicious verrijkt ons productassortiment in het segment van de gezonde tussendoortjes. Met ons internationale salesteam kunnen we de groei van Kiddylicious buiten het Verenigd Koninkrijk versnellen. Daarnaast willen we de positie in het Verenigd Koninkrijk, de thuismarkt van Kiddylicious, versterken. Het verenigd Koninkrijk is namelijk een belangrijke consumentenmarkt voor Lotus. ”

Oprichter blijft bedrijf leiden

Sally Preston, oprichter van Kiddylicious is enthousiast over de overname: “Om het merk naar een volgend niveau te tillen hebben we nood aan een strategische partner die onze unieke cultuur deelt en ons lokaal en internationaal kan ondersteunen. Met Lotus hebben we de perfecte partner gevonden die onze ambities en waarden deelt. ”

Sally Preston zal samen met Neil Mather, de commercieel directeur van Kiddylicious, het bedrijf blijven leiden vanuit het kantoor in Amersham, Buckinghamshire.