Puratos en Bakkersonline bundelen krachten

Groot-Bijgaarden, 31 oktober 2018 14:15 | Yves De Groote

Puratos en Bakkersonline bundelen krachten om ambachtelijke bakkers, patissiers en chocolatiers toegang te geven tot een platform dat online en in-store shopping combineert. Vandaag heeft het platform ruim 350 klanten in België en Nederland.

De samenwerking met Bakkersonline vormt een belangrijke stap in de digitale transformatie die Puratos ambieert. Zo biedt het zijn ambachtelijke klanten een eenvoudige tool om snel en professioneel van start te gaan met een eigen webshop waar consumenten makkelijk hun bestelling kunnen plaatsen. In 2017 werden 131 duizend bestellingen geplaatst.

Digitale transformatie

Bakkersonline biedt een op maat gemaakte totaaloplossing aan voor bakkers, patissiers en chocolatiers zodat zij op de digitale kar kunnen springen en de vruchten van de digitale transformatie kunnen plukken. Het platform is voor ambachtslieden een eenvoudige tool om snel en professioneel van start te gaan met een eigen webshop waar klanten makkelijk hun bestelling kunnen plaatsen.

De voordelen van Bakkersonline voor de ambachtslieden zijn legio: verhoogde omzet, de moderne consument bereiken, efficiëntere productieplanning, beter voorraadbeheer en maximale afvalbeperking.

Consumenten bestellen online

Ook de consumenten zijn erbij gebaat: zij kunnen de producten die ze online bestellen, oppikken waar en wanneer zij willen. Naast een overzicht van het beschikbare assortiment en duidelijke productbeschrijvingen krijgen ze ook allergeneninformatie “Vandaag zijn al honderden bakkerijen in België en Nederland overtuigd van het gemak van het online platform. Daarbij komt nog dat consumenten hun tijd nuttiger kunnen besteden want ze verliezen geen tijd meer in de wachtrij”, aldus Maxim Sergeant, oprichter en CEO van Bakkersonline. Tot slot kunnen bakkers een loyaliteitssysteem opzetten om terugkerende klanten te belonen.

Innoveren voor klant en consument

Puratos heeft als doel om klanten te helpen nog meer succes te oogsten door ingrediënten van hoogstaande kwaliteit te ontwikkelen, te produceren en te leveren. Daarnaast zijn ook de technische ondersteuning en het marketingadvies dat Puratos biedt van hetzelfde hoge niveau. “Wij willen onze klanten innovatie leveren. Niet alleen in de kwaliteit van onze producten, maar ook in de diensten die we onze klanten verlenen”, aldus Daniel Malcorps, CEO van Puratos.

Geriefelijke digitale diensten

Hoewel er dagelijks nieuwe technologieën bij komen, blijft Puratos zijn ambitie om zijn klanten te helpen de beste producten te maken trouw. Puratos gelooft dat de gerieflijke, digitale diensten die het zijn klanten ter beschikking stelt, meer tijd geeft om hun brood, gebak en chocolade nog lekkerder te maken.

Joint venture

“Onze joint venture met een van de meest veelbelovende start-ups van de sector zal ambachtelijke bakkers, patissiers en chocolatiers over de hele wereld het zetje geven dat ze nodig hebben om op de digitale kar te springen. Met deze nieuwe dienst kunnen onze klanten hun consumenten het leven een stuk comfortabeler maken: zij kunnen de producten die ze online kopen in de winkel oppikken zonder in de wachtrij te hoeven staan. Deze eenvoudige oplossing speelt in op de behoefte van de consument steeds gemakkelijker te willen shoppen”, besluit Daniel Malcorps.

Wereldwijde vestigingen

“Puratos heeft wereldwijd vestigingen en beschikt over een enorme knowhow. Ik ben ervan overtuigd dat nuttige tools dankzij die twee factoren makkelijker hun weg vinden naar de ambachtelijke bakker, zodat ze daar nog meer omzet uit kunnen halen. Maar ook onze bestaande klanten zullen daar hun voordeel uit halen, in de vorm van nieuwe functies om hun digitale aanwezigheid te versterken”, besluit Maxim Sergeant.