Tetra Pak personaliseert verpakking

Groot-Bijgaarden, 28 januari 2019 11:11 | Yves De Groote

Tetra Pak gaat digitaal full-colour drukwerk aanbieden aan de voeding- en drankenindustrie, allereerst Noord-Amerikaanse klanten. Gepersonaliseerde verpakkingen zijn mogelijk. Het verpakkingsbedrijf slaat daarvoor de handen ineen met Koenig & Bauer. Het verpakkingsconcern heeft hiermee een primeur in haar sector.

"We willen onze klanten helpen om nieuwe wegen te verkennen met een echt 'slimme' verpakking die tegemoetkomt aan hun behoefte aan maatwerk, kleinere aantallen, een grotere traceerbaarheid en meer interactiemogelijkheden met de consument. Onze investering in deze digitale drukpers toont aan dat we onze klanten willen ondersteunen met toekomstbestendige technologieën, nu ieders manier van werken door de digitale revolutie ingrijpende veranderingen ondergaat”, zegt Charles Brand, Executive Vice President, Product Management & Commercial Operations bij Tetra Pak.

Personaliseren

Carmen Becker, President en CEO van Tetra Pak VS en Canada: "Merken zijn voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden om hun producten te personaliseren. We zijn zeer verheugd dat we onze klanten nieuwe en innovatieve manieren kunnen bieden om te interageren met de consument en tegelijk de flexibiliteit in het ontwerp- en bestelproces kunnen vergroten."

Noord-Amerika eerst

De full-width digitale drukpers wordt momenteel gebouwd door Koenig & Bauer en zal worden geïnstalleerd in de fabriek van Tetra Pak in Denton, Texas. Praktijktests met de nieuwe, digitaal bedrukte kartonnen verpakkingen zullen naar verwachting begin 2020 voor Noord-Amerikaanse klanten van start gaan.

Markt veranderen

Christoph Müller, lid van de raad van bestuur van Koenig & Bauer: "We zijn zeer blij dat Tetra Pak heeft gekozen voor onze digitale drukpers. Onze bedrijven zullen op een uiterst constructieve vertrouwensbasis samenwerken. Ik ben ervan overtuigd dat we samen de markt in belangrijke mate zullen veranderen ten voordele van de klanten van Tetra Pak."