nieuws

VLAM deelde zondag 50.000 melkbrikjes uit op Wereldmelkdag

Algemeen

VLAM deelde zondag 50.000 melkbrikjes uit op Wereldmelkdag

Het melkpromoteam van VLAM trakteerde zondag maar liefst 50.000 bezoekers op een verfrissend melkdrankje naar aanleiding van Wereldmelkdag. Op tien locaties over heel Vlaanderen richtte VLAM een speciale stand in.

De bezoekers van de VLAM-stand kregen naast een gekoeld brikje halfvolle melk, dat voor de gelegenheid helemaal bedrukt is met het campagnebeeld, een strooibriefje mee waarin de troeven van melk toegelicht worden.

Campagneboodschap ervaren

En er was meer. Elke bezoeker werd ook uitgenodigd om zich in volle actie te laten fotograferen in een speciaal opgezette achtergrond van grazende koeien en zo de campagneboodschap ‘melk, een kracht van de natuur’ te ervaren, terwijl hij of zij een halter in de hand heeft.

Kinderen konden samen met een volwassene hun kracht testen en een duofoto laten maken.

Foto voor postkaart

Leuk was dat de foto direct geprint werd op een speciale postkaart en zo een leuk aandenken vormt voor de bezoeker die zich waagde aan een fotoshoot. Hij of zij krijgt de foto ook digitaal doorgestuurd en kan hem bijvoorbeeld gebruiken om zijn Facebookprofiel aan te passen. Zo wordt de leuke melkervaring ook ruimer zichtbaar. Alle foto’s van de deelnemers worden ter plaatse ook getoond in een fotogalerij.

Focus op jonge vrouwen

Met deze melkbedeling hoopte VLAM vooral jonge vrouwen (met kinderen) te bereiken. Er werd daarom gekozen voor locaties waar op zondag veel publiek is, bijvoorbeeld bioscoopzalen, provinciale domeinen en pretparken. De precieze keuze van de locaties wordt afgestemd op het te verwachten weer.

Reageer op dit artikel