nieuws

Carrièremogelijkheden voor jongeren in West-Vlaamse voedingsindustrie

Algemeen

Carrièremogelijkheden voor jongeren in West-Vlaamse voedingsindustrie

Via een vacaturefolder plaatst Resoc/Serr Midden-West-Vlaanderen samen met Miummm-Vlaams Huis van de Voeding, VDAB en Voka West-Vlaanderen de carrièremogelijkheden voor jongeren in de kijker.

De voedingsindustrie is uitgegroeid tot de grootste industriële sector van België. Het zwaartepunt van de agrovoedingsnijverheid ligt in Midden-West-Vlaanderen. Het belang van die sector neemt nog toe. De komende jaren hebben voedingsbedrijven nood aan meer dan 7000 nieuwe werkkrachten.

Openstaande vacatures

“In de attractieve folder hebben we de vacatures van voedingsbedrijven gebundeld. Ieder bedrijf kreeg de kans om de openstaande vacatures waarvoor jongeren in aanmerking kunnen komen, door te geven. ”, vertelt Julie Verhooghe, stafmedewerker bij Resoc/Serr Midden-West-Vlaanderen. De bedrijven reageerden alvast positief. “We hebben in totaal de vacatures van 19 bedrijven ontvangen,” aldus Julie Verhooghe. De folder wordt verspreid bij de schoolverlaters die momenteel afstuderen uit een technische richting in Midden-West-Vlaanderen. “We bereiken meer dan 1000 leerlingen uit middelbaar en hoger onderwijs, maar de folder wordt ook digitaal verspreid. Zo willen we zoveel mogelijk jongeren en werkzoekenden aanspreken.”

West-Vlaamse ondernemers

Voka West-Vlaanderen is één van de partners die dit initiatief ondersteunt. Volgens Sofie Mattheeuws, regioverantwoordelijke Roeselare-Tielt bij Voka biedt de folder voor schoolverlaters een unieke kans voor voedingsbedrijven. “De voedingssector wordt bij jongeren vaak als weinig aantrekkelijk ervaren,” verduidelijkt ze. “Door een folder te verspreiden tonen we de dynamiek van de voedingsindustrie in onze regio. We hopen alvast enkele jongeren te overtuigen en de weg naar een job in de voedingssector te vinden.” Het Miummm-Vlaams Huis van de Voeding beaamt dit en ondersteunt mee dit initiatief. Een logische keuze, gezien dit perfect past binnen de missie van het Miummm om jongeren in contact te brengen met de agrovoedingsindustrie.

Reageer op dit artikel