nieuws

Consument ontwerpt nieuw Cara Pils blik

Algemeen

Consument ontwerpt nieuw Cara Pils blik

Colruyt Group bericht dat Cara Pils zijn vertrouwde naam zal behouden. De beslissing is mee ingegeven door massale reacties en vragen van consumenten op social media. Colruyt Group dankt alle vrienden van Cara Pils voor hun bezorgdheid en liefde voor het merk en nodigt hen bovendien uit om mee te beslissen over de nieuwe look voor het bier.

Colruyt Group is aangenaam verrast en ontroerd door de internetpetitie en door de talrijke oproepen van consumenten om de naam ‘Cara Pils’ te behouden en dus niet te veranderen in ‘Everyday Pils’. “Cara zit vandaag eigenlijk al in het assortiment van ons goedkoopste huismerk Everyday, dat zie je aan het kleine Everyday-logo op het blik. Maar over de merknaam zelf hadden we nog geen definitieve beslissing genomen”, vertelt marketeer Koen Durant. “Nu blijkt dat zo veel mensen een emotionele binding hebben met Cara Pils, staat het ook voor ons vast: Cara Pils blijft Cara Pils, beloofd.”

Stemmen voor nieuw jasje

De groep is blij met alle feedback van de consumenten en wil er graag verder mee aan de slag gaan. Koen Durant: “We waren al een tijdje een nieuw jasje aan het bedenken voor Cara Pils. Gezien zo veel vrienden zich betrokken voelen bij Cara Pils, willen we hen mee laten beslissen over hoe hun favoriete pintje er zal uitzien.”
Op de minisite van Cara Pils zijn vanaf donderdag 26 februari om 12 uur een drietal ontwerpen te zien. Iedereen die het wil kan stemmen tot maandag 2 maart om middernacht. Het winnende ontwerp wordt binnen een tweetal weken bekendgemaakt. Een filmpje op de site maakt nu al duidelijk dat het nieuwe Cara-blikje zeker geen standaard Everyday-kleedje aangemeten krijgt. 

Vereenvoudiging

De opname van Cara in Everyday past in een grote operatie om het winkelassortiment te vereenvoudigen. Zo werden de jongste 2 jaar een vijftigtal historisch gegroeide huismerken omgedoopt tot het huismerk ‘Boni Selection’ of het discountmerk ‘Everyday’. Met de bekende, nationale merken erbij telt het winkelassortiment zo drie duidelijk onderscheiden merklagen. Daaruit kan de klant gemakkelijker zijn keuze maken en dus efficiënter winkelen.

Reageer op dit artikel