nieuws

Tetra Pak Dairy Index: Innovatie melkcategorie biedt kansen

Algemeen

Tetra Pak Dairy Index: Innovatie melkcategorie biedt kansen

Uit onderzoek in opdracht van Tetra Pak, blijkt dat consumenten de productontwikkelingen op het gebied van melk niet in lijn vinden liggen met hun verwachtingen en gewijzigde levensstijl. De 8ste Dairy Index rapporteert over geslaagde cases die inspelen op veranderde levenspatronen en daarmee de melkcategorie nieuw leven in blazen en bespreekt voorbeelden van merken die de uitdaging met de consument wel succesvol zijn aangegaan.

“De sleutel om zuivel wereldwijd te stimuleren is om mensen te enthousiasmeren voor het drinken van melk; het introduceren van nieuwe producten en het ontwikkelen van communicatiecampagnes. Dit om te laten zien dat melk drinken leuk, makkelijk en lekker is”, aldus Dennis Jönsson, President en CEO van Tetra Pak Group. 

Actief en gezondheidsbewust

Sinds een aantal jaar stijgt de vraag naar gezonde, voedzame en makkelijk te gebruiken producten. Er is een nieuwe gezondheidsbewuste generatie opgestaan met een actieve levensstijl. Consumenten zagen melk al als voedzaam en gezond, maar om te voldoen aan de wensen van de moderne consument moeten producenten innoveren en meer customized zuivelproducten ontwikkelen.

Vier mondiale zuiveltrends

In de Zuivelindex worden verschillende internationale initiatieven genoemd van zuivelbedrijven die op een succesvolle manieren innovaties hebben geïntroduceerd. De innovaties zijn onder te verdelen in vier wereldwijde trends:
1. Gezonde en lekkere verwennerijen
2. Customized producten die melk eenvoudiger verteerbaar maken of andere toegevoegde gezondheidsvoordelen bieden
3. Dranken voor on-the-go consumptie of als snackmoment tussendoor
4. Pure, natuurlijke of biologische zuivelproducten

Melkcampagnes

Tenslotte toont de Zuivelindex marketing- en communicatiecampagnes uit allerlei verschillende landen zoals India, Thailand, Indonesië en de Verenigde Staten. Deze voorbeelden dienen ter inspiratie en motivatie van de industrie, met als doel om nieuwe communicatiekanalen succesvol in te zetten.

Reageer op dit artikel