nieuws

Lotus Bakeries stapt in ‘whole food’ snacks

Algemeen

Lotus Bakeries stapt in ‘whole food’ snacks

Lotus Bakeries heeft tweederde van de aandelen van de Britse fabrikant van gezonde snacks Natural Balance Foods. De laatste 3 jaar verdrievoudigde NPF haar verkoop, voornamelijk gedreven door de spectaculaire vraag naar 100% natuurlijke producten, ‘whole food’ snacks, in de Britse supermarkten. Dit jaar verwacht het bedrijf een omzet van 46 miljoen euro.

Natural Balance Foods (NBF) is een Britse pionier op het gebied van ‘wholefood’ tussendoortjes. De onderneming is –volgens Lotus Bakeries- revolutionair in deze sector met een gamma van innovatieve en verrukkelijke producten gemaakt met 100% natuurlijke ingrediënten, die worden verkocht onder de merken Nākd en Trek.

Gezonde, onbewerkte alternatieven

“Tot nu toe heeft Lotus Bakeries als groep voornamelijk de focus gelegd op het traditionele segment van koekjes. We beseffen evenwel dat er wereldwijd een groeiende vraag is naar gezonde, onbewerkte en smaakvolle alternatieven. De Nākd en Trek merken, die complementair zijn aan onze huidige producten- en merkenportfolio, zullen ervoor zorgen dat Lotus voor elk wat wils heeft. Elk sterk merk heeft zijn eigen persoonlijkheid, specifiek DNA en eigen consumenten. In dat verband zal Lotus de identiteit en kenmerken van zowel de Nākd als Trek merken respecteren en behouden, zoals wij dat in het verleden ook hebben gedaan voor de Peijnenburg, Dinosaurus, Annas Pepperkakor en Snelle Jelle merken, terwijl we terzelfdertijd ons uniek vermogen om groei te stimuleren zullen inzetten”, verduidelijkt Jan Boone, CEO van Lotus.

Natuurlijke ingrediënten

Meer en meer consumenten worden aangetrokken door lekkere tussendoortjes op basis van natuurlijke ingrediënten. Nākd, NBF’s topmerk, is geliefd door klanten omwille van de verrukkelijke, innovatieve, producten gemaakt met 100% natuurlijke ingrediënten zonder toegevoegde suikers. Ze zijn lactose-, tarwe- en glutenvrij. De favoriete smaken in de Britse thuismarkt zijn Cashew Cookie, Cocoa Orange, Cocoa Delight en Berry Delight.

Internationale expansie

Lotus en Natural Balance Foods delen dezelfde ambitie om de expansie van de merken Nākd en Trek, zowel in het Verenigd Koninkrijk als internationaal verder te zetten. Lotus heeft jarenlange ervaring, kennis en succes in het internationaliseren van consumer goods. Via de verschillende Lotus sales offices in meer dan 15 landen, zal NBF toegang krijgen tot nieuwe markten en consumenten. Dit creëert het ideale platform om verdere groei te realiseren buiten het Verenigd Koninkrijk en wholefood snacking alternatieven in een versneld tempo aan te bieden aan meer mensen op meer plaatsen. De Oprichters die een actieve en inspirerende rol vervullen binnen het management team en cruciaal waren voor het succes zullen de onderneming blijven leiden.

 
Reageer op dit artikel