nieuws

Heineken 0.0: dubbel gebrouwen, alcohol verwijderd aan eind brouwproces

Algemeen

Heineken 0.0: dubbel gebrouwen, alcohol verwijderd aan eind brouwproces

Na een productontwikkeling van twee jaar krijgt Nederland de wereldprimeur van de introductie van het alcoholvrije Heineken 0.0 pilsener bier. In de verpakking is blauw verwerkt, de kleur van de categorie alcoholvrij.

Heineken wist met het gebruik van de nieuwste brouwtechnieken de smaak van 0.0 niet al te veel te laten afwijken van de originele Heineken. “We hebben het optimale recept gecreëerd”, zegt meesterbrouwer Willem van Waesberghe uit.

Brouwproces

“Deze alcoholvrije variant heeft het verfrissende karakter, de fruitige tonen en een licht moutige body. Dit zorgt voor een echte bierbeleving, maar dan zonder alcohol.”

Alcohol verwijderen

Van Waesberghe licht een tipje van de sluier van het brouwproces op. “Bijzonder aan Heineken 0.0 is dat het dubbel wordt gebrouwen met de beroemde Heineken A-gist en dat de alcohol aan het einde van het brouwproces wordt verwijderd om de beste smaak te krijgen.”

Met Heineken 0.0 speelt Heineken in op de steeds bewustere consument die gezondheid en welzijn steeds hoger in het vaandel heeft. Een andere trend is de groeiende markt van alcoholarm bier.

Alcoholvrij bier

“Heineken 0.0 speelt uitstekend in op de toenemende vraag naar alcoholvrij en alcoholarm bier. We zien dan ook potentie in de markt voor een goedsmakend alcoholvrij bier en we geloven dat we dat met Heineken 0.0 kunnen bieden”, vertelt Pascal Gilet, algemeen directeur Heineken Nederland.

Om eventuele scepsis van consumenten te ondervangen, ligt de focus van Heinekens promotiecampagne voor Heineken 0.0 op proeven. De slogan luidt dan ook: ‘Proeven is geloven.’

Blauw in verpakking

Jetske Freeve, marketingmanager Heineken: “We weten dat de smaak van alcoholvrij bier soms een barrière is voor consumenten om hiervoor te kiezen. We willen consumenten dan ook graag laten proeven zodat ze de goede smaak van Heineken 0.0 zelf kunnen ervaren.”

Het overstappen van groen naar blauw voor Heineken 0.0 was spannend, geeft Freeve aan. Maar alleen zo kunnen consumenten duidelijk het onderscheid zien tussen alcoholhoudend en alcoholvrij bier. “Daarom hebben we ervoor gekozen om blauw te verwerken in de 0.0-verpakking.”

Fles en blik

Vanaf dinsdag 7 maart is Heineken 0.0 verkrijgbaar in horeca en retail in sixpack 25cl fles en een een sixpack 33cl blik.

Reageer op dit artikel