nieuws

Nestlé biedt meer ondersteuning aan startups

Algemeen

Nestlé biedt meer ondersteuning aan startups

Nestlé USA gaat een partnerschap aan met Terra, een programma dat de voedingsindustrie met startups samenbrengt. Rabobank en RocketSpace ondersteunen dit partnerschap. Nestlé hoopt hiermee nieuwe startups in de food- en agrisector te coachen om de ontwikkeling van gezondere en duurzamere producten te ondersteunen.

Terra maakt wereldwijde innovatie mogelijk door grote merken als Nestlé samen te laten werken met startups, zodat er een grotere ondersteuning is bij het testen van producten en er meer oplossingen klaarliggen om producten ook daadwerkelijk op de markt te brengen.

Inspelen op de verwachtingen van de consument

“we zien een verschuiving in de voedingsindustrie en door ons partnerschap met Terra, mogelijk gemaakt door Rabobank en RocketSpace, kan Nestlé een leidende rol spelen om sneller in te spelen op de verwachtingen van de consument en op nieuwe technologieën en bedrijfsmodellen,” vertelt Rui Barbas, CSO Nestlé USA.

“Wanneer we alle bronnen van Nestlé combineren met de creativiteit en het nieuwe denken van de tegenwoordige startups, dan kunnen we echt veranderingen in de levensmiddelenindustrie creëren en het beste aan de behoefte voldoen van de consument.”

Silicon Valley Innovation Outpost

In 2013 lanceerde Nestlé al een andere ondersteuning voor ondernemers die bezig zijn met nieuwe innovatiess: ‘Silicon Valley Innovation Outpost’(SVIO). Aan de hand van deze outpost biedt het bedrijf onder andere nutritionele kennis. “Met SVIO verlenen we ondernemers toegang tot de expertise en nutritionele ‘know-how’ van Nestlé,” zegt Mark Brodeur, vicepresident digital innovation Nestlé. 

Reageer op dit artikel