nieuws

Foodpairing behoort tot Europese top in AI

Algemeen

Foodpairing behoort tot Europese top in AI

Foodpairing is stevig op weg om het belangrijkste artificiële intelligentie (AI) platform te worden voor gepersonaliseerde voedingsaanbevelingen. Voor de consument betekent dit dat hij dagdagelijks via Foodpairing nieuwe verassende maar vooral lekkere recepten zal kunnen ontvangen die aansluiten bij zijn levensstijl en persoonlijke smaak voorkeuren.

Foodpairing is een food-tech onderneming dat artificiële intelligentie gebruikt om gepersonaliseerde recepten tot bij de consument te brengen. De onderneming werd door Omar Mahout van Sirris als derde meest innovatieve artificiële intelligentie onderneming van Europa genoemd. Voortaan zal ze haar groei bestendigen met de steun van BEyond, het Belgisch acceleratieprogramma voor scale-ups.

Inspiratieplatform

“We zijn trots dat BEyond ons heeft geselecteerd en we ondersteuning kunnen krijgen van België’s meest succesvolle ondernemers zoals Duco Sickinge (ex-Telenet) en Jurgen Ingels (clear2pay).” zegt Johan Langenbick, co-founder van Foodpairing. Samen met Bernard Lahousse en Peter Coucquyt heeft hij Foodpairing doen groeien van een inspiratieplatform voor chefs tot een business intelligence bedrijf dat advies verleent aan bedrijven zoals PepsiCo, Mondelez en FrieslandCampina.

Keuken van de toekomst

De oprichters willen dat Foodpairing een vaste waarde wordt in de keuken van de toekomst zodat consumenten gezonder, duurzamer, en lekkerder eten. “Wij kunnen consumenten smaken en gerechten voorleggen die ze nog niet kennen maar wel lekker zullen vinden” zegt Bernard Lahousse,. Dankzij al deze consumenten inzichten helpt Foodpairing voedingsbedrijven met het identificeren van smaken die succesvol zijn bij consumenten.

Gepatenteerde technologie

Om dat te doen gebruikt Foodpairing een gepatenteerde technologie die wetenschappelijke analyses gebruikt om te identificeren welke ingrediënten goed samen passen en verwerkt de data van consumentenvoorkeuren door middel van machine learning en artificiële intelligentie.

Volop uitbreiden

Foodpairing is volop aan het uitbreiden, op amper 1 jaar is het team van 9 personen gegroeid naar 25 personen en ze zoeken nog steeds profielen als data engineers, marketeers, en HR.

In VMT Food 1, 14 maart 2018 verscheen een uitgebreid artikel over Foodpairing (lees online op: https://http://admin.vmtfood.be/Vakblad) 

Reageer op dit artikel