nieuws

Coca-Cola lanceert nieuwe plantaardige drank

Algemeen

Coca-Cola lanceert nieuwe plantaardige drank

Met AdeZ voegt Coca-Cola in België & Luxemburg plantaardige dranken toe aan zijn drankenportfolio dat inmiddels uit 20 merken bestaat. De drank, vanaf augustus verkrijgbaar, werd ontwikkeld in het R&D-centrum van Coca-Cola in Anderlecht.

Plantaardige dranken zijn in Europa aan een sterke opmars bezig. De categorie is, volgens Euromonitor, de voorbije 10 jaar in België met 10% in waarde gegroeid. Voor de introductie van AdeZ in ons land, onderzocht Coca-Cola in zijn innovatiecentrum in Anderlecht dan ook de favoriete smaken van de Europeanen.

Verschillende smaken en verpakkingen

Het resultaat zijn 8 nieuwe recepten, waarvan er 6 in België worden gelanceerd. Naast de klassiekere ontbijtopties amandel, rijst en haver in flessen van 800 ml, introduceert het bedrijf ook drie fruitvarianten als drinkbare snack: Almond Mango & Passionfruit, Oat Strawberry & Banana en Coconut Berry. De fruitvarianten komen in flesjes van 250 ml, hebben een hersluitbare dop en zijn gemakkelijk te consumeren onderweg.

Bewuste consument

Ben Bijnens, country director voor Coca-Cola Services: “Consumenten zijn zich steeds meer bewust van hun voedingskeuzes, maar tegelijk leiden ze een drukker leven dan ooit. Met AdeZ reiken we een voedzame drank aan, lactosevrij en zonder toegevoegde suiker, die lekker smaakt én perfect past binnen een gevarieerde voeding met plantaardige ingrediënten. Deze dranken op basis van zaden, noten en fruit maken ook deel uit van onze evolutie naar een ‘total beverage company’, waarbij we een gevarieerd portfolio aan dranken willen aanbieden met een drank voor iedereen, op elk moment van de dag.”

 

 

Reageer op dit artikel