nieuws

DSM stapt met start-up Mixfit in gepersonaliseerde voeding

Algemeen

DSM stapt met start-up Mixfit in gepersonaliseerde voeding

DSM, een wereldwijd opererend bedrijf op het gebied van gezondheid, voeding en duurzaam leven heeft een belang verworven in het Amerikaanse voedingsbedrijf Mixfit. Met ongeveer de helft van de aandelen is DSM nu de grootste aandeelhouder. Financiële details over de deal zijn niet bekendgemaakt.

Voedingsdivisie

De Belgische zakenbank KBC Securities schreef in een rapport over DSM dat de multinational waarschijnlijk maar weinig heeft betaald voor de aandelen, omdat Mixfit nog als een start-up wordt gezien.

Het bedrijf uit Boston houdt zich bezig met gepersonaliseerde voedingsoplossingen, één van de belangrijkste pijlers voor DSM voor toekomstige groei. DSM bracht onlangs naar buiten zich meer te willen richten op de voedingsdivisie. De deal met Mixfit sluit daar goed op aan.

Blockchain

DSM ziet een sterke groei in de vraag van consumenten naar gepersonaliseerde voeding. Weinig bedrijven kunnen inspringen op deze vraag. Met de investering in Mixfit kan DSM een leidende rol gaan spelen in het adviseren van consumenten over hun persoonlijke gezondheidsstatus en gepersonaliseerde oplossingen bieden door middel van moderne technologieën als kunstmatige intelligentie en blockchain.

Gepersonaliseerde drankjes

Zo lanceerde Mixfit eerder dit jaar het prototype aan van zijn Intelligent Nutrition Assistant (Mina) bij Vitafoods Europe. Mina analyseert haar gebruiker en kijkt naar diens dieet-, levensstijl- en gezondheidsdoelen om vervolgens gepersonaliseerde drankjes aan te bieden. Die bevatten een mix van DSM’s Quali Blends. Zo ontstaat een combinatie van DSM ingrediënten met de technologie van Mixfit. Mina geeft ook voedingsaanbevelingen aan de gebruiker, op basis van kennis geleverd door DSM.

Voorzitter Jeremy Xu ziet de investering van DSM als “een mijlpaal in de uitvoering van onze gepersonaliseerde voedingsstrategie om een platform te bouwen en dat uit te breiden naar de consument.”

Ook Reza Zanjani, CEO van Mixfit is blij met het belang van de Nederlandse onderneming in de start-up. Hij ziet in personalisatie de toekomst van voeding. Met Mina wil hij het leven van gezondheidsbewuste consumenten wereldwijd verbeteren door de combinatie van “DSM’s wetenschappelijke achtergrond en hoogwaardige micronutriënten met Mixfit’s unieke digitale kennis en ervaring op het gebied van gepersonaliseerde voeding.”

Reageer op dit artikel