nieuws

Europese vleesproducent ondersteunt plantaardige innovatie

Algemeen

Europese vleesproducent ondersteunt plantaardige innovatie

De Britse producent van plantaardige burgers Moving Mountains, heeft zijn krachten gebundeld met vleesproducent Jan Zandbergen. Samen maken zij het handelsmerk van Moving Mountains, de ‘bloody’ burger, zonder vlees, beschikbaar in Europa.

Jan Zandbergen wordt de exclusieve leverancier van de plantaardige burger van Moving Mountains Foods in Europa (met uitzondering van het Verenigd Koninkrijk). Voor het vleesbedrijf is het de eerste keer dat het een plantaardig product op de markt brengt. Voor Moving Mountains is het de grootste deal van het bedrijf tot nu toe. Met deze samenwerking komt de Moving Mountains Burger via het distributienetwerk van Jan Zandbergen op de menukaart van duizenden restaurants, cafés en fastfoodbedrijven in heel Europa.

Sterke groei

Simeon Van Der Molen, CEO van Moving Mountains zegt hierover “Er breekt een periode van sterke groei aan nu de Moving Mountains Burger beschikbaar is in meer dan 1000 restaurants in het Verenigd Koninkrijk. Nu we onderdeel zijn van het enorme distributienetwerk van Jan Zandbergen kunnen verkooppunten in heel Europa zowel hun vleesproducten als hun plantaardige producten van dezelfde plaats halen, waardoor de markt sneller wordt bereikt.

“Een samenwerking met een van de grootste vleesbedrijven van Europa is een belangrijk onderdeel van onze groeistrategie nu de verhouding van het Verenigd Koninkrijk met de rest van de wereld op het punt staat te veranderen.”

Ondersteunen innovatie

Peter-Paul Zandbergen, CEO van Jan Zandbergen zegt hierover: “Wij bieden kwaliteitsvlees uit de beste streken van de wereld aan onze Europese klanten in de foodservice- en retailmarkt. We spelen dagelijks in op trends en ontwikkelingen in de vleessector en zien een enorme verschuiving in de belangstelling en vraag van de klanten. Dit is de eerste keer dat wij plantaardig vlees leveren zoals Moving Mountains en wij zijn er trots op dat we een startende Britse onderneming kunnen ondersteunen die toonaangevend is op het gebied van plantaardige innovatie.”

“Als familiebedrijf zijn we ons uitermate bewust van onze toekomstige generaties. Het is onze verantwoordelijkheid om samen te werken om het milieu te behouden en te herstellen. Door te beginnen met plantaardige vleesproducten hebben we de kans om te reageren op de veranderende markt en tegelijkertijd een positieve bijdrage te leveren aan het milieu.”

 

 

Reageer op dit artikel