nieuws

Vandemoortele lanceert clean label mayonaises

Algemeen

Vandemoortele lanceert clean label mayonaises

Vandemoortele brengt twee nieuwe clean label mayonaises op de markt. Volgens een puur Belgisch recept, maar stuk voor stuk zonder suiker en additieven. Hiermee komt het voedingsbedrijf na 15 jaar afwezigheid terug op de mayonaisemarkt.

Consumenten zijn zich steeds meer bewust zijn van wat ze eten. En dat heeft ook Vandemoortele begrepen. Het huidig mayonaiseaanbod bevat tal van ingrediënten die niet stroken met de wensen van de bewust etende consument. Denk aan suiker en E-nummers bijvoorbeeld. Vandemoortele lanceert daarom twee clean label varianten, met ei of citroen, die suiker en additieven helemaal achterwege laten.

Twee klassiekers boordevol smaak

Vandemoortele baseerde de mayonaises bovendien op een heerlijk Belgisch recept. Lekker traditioneel met minstens 80 % heerlijke Vandemoortele-olie en minstens 7,5 % eigeel. Dit wordt gesmaakt zo bleek uit een consumentenonderzoek (Haystack Marktonderzoek). Na het proeven gaf zelfs 91 % aan de nieuwe variant te zullen kopen.

 

Reageer op dit artikel