nieuws

Verkoop vegetarische gerechten stijgt een kwart

Duurzaamheid & MVO

Verkoop vegetarische gerechten stijgt een kwart

Het marktsucces van vegetarische gerechten is alvast overduidelijk in Vlaanderen, in de grote steden en in de studentenregio’s. Sinds Carrefour haar Veggie assortiment lanceerde, steeg de verkoop met 25 % steeg. En hoewel de Walen nog altijd eerder vleeseters zijn, is ook in Wallonië een mooie stijging merkbaar in de verkoop van vegetarische producten.

Carrefour België lanceerde in januari van dit jaar Carrefour Veggie, een nieuw 100% vegetarisch assortiment bestemd voor flexitariërs en vegetariërs … Er waren vijf referenties beschikbaar, allemaal in de diepvriesafdeling. Vandaag wordt dat assortiment -eerder dan gepland- aangevuld met zes nieuwe recepten, deze keer in de versafdeling. Deze referenties komen bij de meer dan honderd vegetarische producten die bij Carrefour te verkrijgen zijn.

Heerlijk en vindingrijk

Deze originele recepten zijn een geslaagde mix van groenten, peulvruchten en kruiden met een heerlijke smakencombinatie. Liefhebbers vinden ze terug in hun Hypermarkten Carrefour, Carrefour Market en Carrefour Express. De producten, bijvoorbeeld sojaballetjes (natuur of tomaat basilicum) of de Quinoa Bulgur burger, zijn in enkele minuten opgewarmd in de oven of de pan. 

Lichter of geen vlees eten

De vraag die de supermarkt stelt is of de groei van haar Veggie assortiment het gevolg is van het voornemen voor dit jaar om lichter te eten of dat de campagne ’40 dagen zonder vlees’ hier voor iets tussen zit.

Partner COP21

Als partner van COP21 zet de Groupe Carrefour zich via initiatieven van elke dag in voor een meer duurzame en verantwoorde handel. Het CSR-beleid van de groep is gebaseerd op drie pijlers: de strijd tegen alle vormen van verspilling, de bescherming van de biodiversiteit en de ondersteuning van partners van het bedrijf.

Reageer op dit artikel