nieuws

Bewuste Visweek: Lidl kiest voor duurzame vis

Duurzaamheid & MVO

Bewuste Visweek: Lidl kiest voor duurzame vis

Eind dit jaar is alle verse vis bij Lidl duurzaam. Tegen eind 2017 zal ook alle diepvriesvis duurzaam gecertifieerd zijn met een ASC- of MSC-keurmerk. Een ambitieuze doelstelling die aantoont dat duurzaamheid een lage prijs niet in de weg staat.

Verschillende verdelers steunen de Bewuste Visweek, 26 september tot en met 2 oktober, en verkopen visproducten met het MSC- of ASC-keurmerk.

“Alle verse vis, verkocht bij Lidl, wordt op een duurzame manier gekweekt of gevangen tegen eind 2016. Bovendien gaan we die lijn doortrekken voor alle diepvriesvis tegen eind volgend jaar”, zegt Philippe Weiler, duurzaamheidsverantwoordelijke Lidl België. “Met deze doelstelling leggen we de lat erg hoog binnen de retailmarkt. En willen we als discounter aantonen dat duurzaamheid, kwaliteit en een lage prijs wel hand in hand kunnen gaan.”

MSC- of ASC-keurmerk

Lidl kiest om te werken met externe en objectieve standaarden. Klanten zullen op alle verpakking of het MSC- of het ASC-logo terugvinden. Het blauwe MSC-keurmerk garandeert dat de vis duurzaam gevangen werd. MSC gaat overbevissing tegen en werkt aan de gezondheid van het leven in de zee.

Het groene ASC-keurmerk wijst op verantwoord gekweekte vis. Deze vis is afkomstig uit kwekerijen die hun invloed op water, natuur en milieu beperken en hun medewerkers goed behandelen

Gerust hart

Lidl kiest er bewust voor om binnen één productgroep alles 100% duurzaam te maken. Zo verdwijnt de keuzestress bij de klant door alleen nog duurzame vis aan te bieden. Hij of zij zal met een gerust hart vis kunnen kopen.

 
Reageer op dit artikel