nieuws

Opnieuw miljoeneninvestering bij Alpro

Economie & Bedrijven

Opnieuw miljoeneninvestering bij Alpro

Alpro ziet de markt van plantaardige drinks en voedingsproducten jaar na jaar fors toenemen. Doordat het bedrijf zelf ook sterk blijft groeien, kondigt het opnieuw een investering van maar liefst 115 miljoen euro aan, waarvan 80 miljoen in België. Tevens worden er zo’n 160 nieuwe jobs gecreëerd.

De nieuwe investering dit jaar volgt op een investering van 80 miljoen euro in 2015 en werden 200 extra medewerkers aangeworven. Bovendien toont Alpro aan dat deze sterke groeicijfers hand in hand gaan met duurzaamheid. Als lid van het WWF Climate Savers Programma, legt het voedingsbedrijf zichzelf immers strenge doelstellingen met wetenschappelijke onderbouw op voor CO2 vermindering tegen 2020.

Opnieuw miljoeneninvestering en aanzienlijke uitbreidingen

Sinds de uitbreiding in 2012 van het bestaande gamma van drinks en voedingsproducten op basis van soja met de lancering van plantaardige drinks op basis van amandel en hazelnoot, investeerde Alpro al 155 miljoen euro in o.m. nieuwe productielijnen, verdere uitbreiding van het productgamma.

“Wij investeren onder meer in nieuwe productielijnen, nieuwe verpakkingslijnen, in de opbouw van een volledig geautomatiseerde magazijn en in andere logistieke verbeteringen. Hierdoor zal de totale productiecapaciteit met 25% stijgen”, zegt Bernard Deryckere, CEO van Alpro over de nieuwe investering.

80% Meer personeel

Ook het personeelsbestand van Alpro nam de voorbije jaren fors toe. In 2015 werden 200 extra medewerkers aangeworven, waarvan merendeel in België. In 2016 komen daar nog eens 160 nieuwe werknemers bij, waarvan 130 in België voornamelijk in productie, verkoop en marketing. Dit wil zeggen dat het personeelsbestand tussen 2012 en 2016 met maar liefst 80% is toegenomen. De verschillende vestigingen zullen tegen eind 2016 in totaal 1270 arbeidskrachten tellen.

Privilege

“Het is een privilege te kunnen zeggen dat we door onze exponentiële groei jaar na jaar op zoek gaan naar kwalitatief geschoolde en gepassioneerde personeelsleden, die oog hebben voor gezonde voeding en duurzame ontwikkeling. We investeren in een groene toekomst,” voegt Bernard Deryckere eraan toe.

Reageer op dit artikel