nieuws

De Vegetarische Slager en Unilever gaan samen verder

Economie & Bedrijven

Unilever neemt De Vegetarische Slager over. De acquisitie past naadloos in de strategie om het portfolio uit te breiden met plantaardige voedingsmiddelen die gezonder zijn en een lagere impact op het milieu hebben.

De Vegetarische Slager en Unilever gaan samen verder

Unilever speelt met de acquisitie ook in op de groeiende consumententrend om regelmatig een dagje geen vlees te eten. Voor De Vegetarische Slager ligt de overname in lijn met de groeiambitie om ‘de grootste slager ter wereld te worden’ en hiermee de bio-industrie overbodig te maken. Oprichter Jaap Korteweg: “Het internationale netwerk van Unilever in 190 landen geeft ons hiervoor alle mogelijkheden”. De producten van De Vegetarische Slager liggen nu bij ruim 4.000 verkooppunten in 17 landen. De acquisitie is naar verwachting voor het einde van 2018 afgerond.

De overname betreft de fabriek in Breda, de marketing & sales organisatie in Utrecht en het restaurant in Den Haag. Bij De Vegetarische Slager werken 90 mensen die allemaal in dienst blijven.

‘Brands with a purpose’

Nitin Paranjpe, President Foods & Refreshment Unilever: ”Wij zien dat onze ‘brands with a purpose’ harder groeien, beter aansluiten bij wat consumenten willen en zorgen voor maatschappelijke impact. De Vegetarische Slager heeft een duidelijke missie, veel trouwe ambassadeurs en een sterke positie in de markt en op social media. Met deze samenwerking laten we het merk De Vegetarische Slager en zijn missie wereldwijd groeien en versnellen we tevens onze strategische koers richting meer plantaardig eten.’’

Reageer op dit artikel