nieuws

Delhaize lanceert pilootproject voor extra koopkracht én beter eten

Economie & Bedrijven

Delhaize lanceert pilootproject voor extra koopkracht én beter eten

Met de lancering van ‘Healthy UCoins’ verdiept Delhaize haar missie op het vlak van evenwichtige voeding verder en werkt samen met Unbox met de ambitie om dit te integreren in het Belgische parafiscale kader. Het initiatief volgt op de keuze voor Nutri-Score.

 

Vorig jaar lanceerde Delhaize het voedingslabel Nutri-Score en gaat nu een stap verder door als eerste bedrijf in Europa de koopkracht aanzienlijk te verhogen om tegemoet te komen aan meer evenwichtige levensstijlbehoeften.

Er zijn momenteel al meer dan 1.000 huismerkproducten met de Nutri-Score op hun verpakking, en scores van de producten van het huismerk van Delhaize en nationale merken zijn beschikbaar in de Delhaize-app.

Pilootproject

Het pilootproject ‘Healthy UCoins’ zal in totaal 11.000 medewerkers van Delhaize en van andere organisaties omvatten en zal 3 maanden duren. Tijdens de pilootfase krijgen de deelnemers 20% korting op producten met een Nutri-Score van A en B bovenop alle andere commerciële acties.

De ambitie is om dit systeem ook aan andere bedrijven en organisaties aan te kunnen bieden.

Grote organisaties zoals USG People, SD Worx, Brussels Airlines, BNP Paribas Fortis, AG Insurance, Eneco, Canon, Telenet en De Persgroep hebben zich al aangemeld voor de test.

Voordelen voor Delhaize

Voor Delhaize zijn de voordelen van dit project tweeledig: Delhaize heeft een versnelling hoger geschakeld in het integreren van de Nutri-Score in het dagelijkse leven van haar klanten en de retailer verhoogt de koopkracht van haar personeel en bevordert tegelijkertijd een evenwichtiger eetpatroon voor haar personeelsleden en hun gezinnen.

Meer ambitie

Uiteraard gaat de ambitie van Delhaize veel verder. Delhaize, Unbox en de deelnemende partners willen de overheid inspireren om het voortouw te nemen en dit te integreren in het parafiscale kader. Zo kunnen Delhaize en deze partnerbedrijven dit project uitrollen naar al hun personeelsleden via de Unbox technologie. Delhaize kan op die manier van Nutri-Score de wegwijzer maken die iedereen gebruikt op zijn weg naar een gezonder en evenwichtiger voedingspatroon.

Reageer op dit artikel