nieuws

Delhaize kiest voor same day pick-up e-commerce

Economie & Bedrijven

Delhaize test de uitbreiding van haar e-commerce netwerk uit. Vijf zelfstandige winkels nemen deel aan een proefproject waarbij klanten ook op dezelfde dag hun boodschappen online kunnen reserveren en afhalen in de winkel.

Delhaize kiest voor same day pick-up e-commerce

Klanten konden tot nu toe via delhaize.be reeds uit een groot online assortiment producten kiezen die ze vervolgens ofwel kon ophalen aan een Collect-afhaalpunt in een van de Delhaize supermarkten ofwel thuis kon laten leveren via Home Delivery. In allebei de gevallen worden de boodschappen in een centraal distributiecentrum verwerkt.

Meer afhaalpunten

Delhaize wil nu meer afhaalpunten toevoegen in zelfstandige winkels zoals AD Delhaize of Proxy Delhaize, waarbij klanten ervoor kunnen kiezen om hun boodschappen online te reserveren en diezelfde dag nog af te halen. Uiteraard kunnen deze klanten ook kiezen voor een later afhaalmoment, tot 7 dagen in de toekomst. De AD of Proxy Delhaize zet de boodschappen dan zelf klaar in de winkel. Door deze uitbreiding kan de klant ook op zondag, afhankelijk van de openingsuren van de winkel in kwestie, zijn boodschappen afhalen.

‘Same day pick-up’

Delhaize start haar uitbreiding van het e-commerce netwerk in 5 pilootwinkels: AD Brakel, AD Fontaine-l’Évêque, Proxy Grootzand (Grembergen), Proxy Meeuwen en Proxy St Amandsberg. In deze 5 pilootwinkels werden intussen tientallen test- en klantenreservaties verwerkt. Omdat de winkels de reservatie van de klant rechtstreeks in de winkel verwerken, kan Delhaize de zogenaamde ‘same day pick-up’ aanbieden. Daarbij haalt men de producten rechtstreeks uit de winkelrekken om toe te voegen aan het winkelmandje van de klant.

Indien het pilootproject goed verloopt, is de visie van Delhaize om dit model op termijn aan te bieden aan alle AD’s en Proxy’s. Op die manier creëert Delhaize een potentieel van meer dan 400 nieuwe afhaalpunten.

Assortiment

Delhaize definieerde een kernassortiment van ongeveer 5.000 producten waaruit klanten hun wekelijkse boodschappen kunnen selecteren. Dit assortiment is bepaald op basis van wat online beschikbaar is en wat de beschikbare producten in de deelnemende Proxy’s of AD’s zijn.

 

Reageer op dit artikel