nieuws

Delhaize bereide gerechten van topchefs smaken

Marketing & Consument

Sterrenchefs Peter Goossens, Lionel Rigolet, Sergio Herman, Wout Bru en Bart Desmidt hebben gloednieuwe recepten ontwikkeld voor de verse bereide gerechten van Delhaize. Met één miljoen bereide gerechten en purees per jaar blijven bereide maaltijden populair. 

Delhaize bereide gerechten van topchefs smaken

De bereide gerechten van de Michelin sterrenchefs maken binnen Delhaize tegenwoordig 25% van het totaal uit in de categorie ‘ready to heat meals’ en 50% in de categorie puree. Dat bewijst dat dit segment een mooie toekomst voor zich heeft. Tegelijkertijd merkt de retailer dat vers steeds positiever gewaardeerd wordt in alle afdelingen. Met stijgingen van 10-15% voor verse soepen en verse vruchtensappen is het duidelijk dat de Belgische consumenten gestemd hebben voor wat ze graag en meer in hun supermarkten willen terugvinden.

De producten van de andere afdelingen volgen dus het voorbeeld. Zo hebben de favoriete chef-koks van de Belgen opnieuw hun creativiteit laten spreken om een nieuw gamma van verse bereide gerechten te ontwikkelen.  Zij hebben ieder één of twee recepten bedacht.

Delhaize begon in 1999 samen te werken met Peter Goossens, Lionel Rigolet, Sergio Herman, Wout Bru en Bart Desmidt.

Een nauwe samenwerking

Deze samenwerking tussen Delhaize en de chef-koks is een constante dialoog waarbij iedereen de  kans krijgt om telkens nieuwe ideeën aan te dragen. Het smaakgenot voor de consument staat daarbij altijd voorop. Door een beroep te doen op de chef-koks, is Delhaize verzekerd van creativiteit, productkennis en een onnavolgbare stijl. De chef-koks zijn tijdens de hele ontwikkeling van het product aanwezig en werken nauw met Delhaize en haar leverancier samen om het gewenste resultaat te bereiken: een product waarin de kwaliteitseisen van beide partijen, de smaak en de voedingswaarden perfect in evenwicht zijn. De ultieme test? De proeverij van Peter Goossens, Lionel Rigolet, Sergio Herman, Wout Bru en Bart Desmidt voordat het product in de winkels wordt aangeboden.

De chef-koks kopen hun eigen producten regelmatig in de winkel om de kwaliteit en smaak van hun gerechten te blijven controleren.

 

 

 

Reageer op dit artikel