nieuws

AH introduceert augmented reality productscanner

Technologie & Techniek

AH introduceert augmented reality productscanner

Het antwoord op de vragen “Welke ingrediënten zitten in dit product? Waar komt het vandaan? Wat kan ik er allemaal mee maken?” maakt Albert Heijn vanaf 24 juli in één oogopslag inzichtelijk met de introductie van de AH Productscanner. Deze app geeft klanten met behulp van augmented reality informatie over ingrediënten, voedingswaarden, allergenen, recepten en herkomst van AH eigen merk-producten.

Het antwoord op de vragen “Welke ingredienten zitten in dit product? Waar komt het vandaan? Wat kan ik er allemaal mee maken?” maakt Albert Heijn vanaf 24 juli in één oogopslag inzichtelijk met de introductie van de AH Productscanner. Deze app geeft klanten met behulp van augmented reality informatie over ingredienten, voedingswaarden, allergenen, recepten en herkomst van AH eigen merk-producten.

“Klanten vinden het steeds belangrijker te weten wat er in producten zit die ze bij ons kopen en waar ze vandaan komen. Maar dat niet alleen: ze zijn ook op zoek naar lekkere recepten. Deze informatie hebben we natuurlijk allemaal maar kunnen we niet kwijt op het etiket of bij beschrijvingen op onze site. Met behulp van nieuwe technologieën brengen we de informatie nu binnen handbereik tijdens het winkelen. We starten met 35 producten en schalen dit aantal de komende tijd op”, zegt Marit van Egmond, directeur merchandising & sourcing bij Albert Heijn.

Augmented reality

De AH Productscanner werkt met augmented reality, een technologie die de realiteit en de virtuele wereld met elkaar verbindt. Na het scannen van de voorkant van het product met de telefoon-camera zien klanten op een aantrekkelijke en laagdrempelige manier gegevens over ingredienten, allergenen, voedingswaarden en herkomst. En omdat veel mensen elke dag puzzelen met de vraag ˜Wat eten we vandaag?” geeft de app ook inspiratie met een lekker en makkelijk te maken Allerhande-recept.

Alle eigen merk-producten

De AH Productscanner-app is vanaf 24 juli beschikbaar voor iOS en Android. In de eerste fase kunnen 35 producten uit het vlees-, vis-, kip-, en vleeswarenschap worden gescand. Deze producten krijgen een sticker op de verpakking die verwijst naar de AH Productscanner. Het aantal scanbare producten wordt de komende tijd stap voor stap uitgebreid naar alle AH eigen merk-producten.

Reageer op dit artikel