nieuws

Carrefour lanceert geautomatiseerde drive

Technologie & Techniek

Carrefour lanceert geautomatiseerde drive

Carrefour België lanceert de eerste volledig geautomatiseerde drive, een primeur in de Belgische retailmarkt. De voordelen hiervan zijn dat de drive dichter bij de klant komt te staan en dat hij 7 dagen op 7 beschikbaar is. Bovendien betaalt de klant via de Bancontact of homebanking app.

Carrefour België lanceert een nieuw, revolutionair afhaalpunt: de volledig geautomatiseerde drive. De drive bestaat uit een muur van metalen kastjes, waarvan een deel gekoeld is, zodat er zowel droge voeding als verse producten in kunnen worden bewaard. In totaal kunnen er ongeveer 50 bestellingen per dag worden afgehaald. Met de tijdelijke sluiting van Hypermarkt Carrefour van Mont-Saint-Jean wilde Carrefour België haar klanten een optimale service blijven bieden tijdens de transformatiewerken van de winkel.

24/7

De klant surft naar carrefour.eu/waterloo en kiest uit de 17.500 beschikbare referenties en het hele assortiment van lokale producten om zijn bestelling te plaatsen. Bij het afsluiten van zijn bestelling heeft hij de keuze tussen twee afhaalperiodes: de volgende dag tussen 11u en 15u of 16u en 23u. In de praktijk kan de klant zijn bestelling zelfs na 23 uur afhalen.

drive 2.0

Zodra de bestelling is geregistreerd, wordt ze voorbereid en – afhankelijk of ze alleen uit droge voeding of verse producten, of een combinatie ervan bestaat – in een of meerdere kastjes van de automatische drive geplaatst.  Wanneer de klant zijn bestelling tijdens het gekozen tijdslot komt afhalen, identificeert hij zich met de code die hij per sms heeft gekregen. Vervolgens scant hij de QR-code die op het scherm verschijnt en betaalt hij via de Bancontact of homebanking app.  Zodra de bestelling is betaald, worden de deuren van de kastjes geopend en vertrekt de klant met zijn boodschappen. Hij ontvangt ook de details van zijn bestelling en zijn ticket.

 

Reageer op dit artikel