nieuws

Packcontact focust op primaire voedingsverpakking

Technologie & Techniek

Packcontact focust op primaire voedingsverpakking

De keuze voor het juiste verpakkingsmateriaal voor voeding is een complexe oefening. Dagelijks worden voedingsbedrijven geconfronteerd met vragen rond de optimalisatie van de verpakking en het verpakkingsmateriaal. De netwerkbeurs Packcontact helpt ze op de juiste weg. De focus ligt op de primaire verpakking.

Fevia neemt de bezoekers van de netwerkbeurs Packcontact, 25 april in het Huis van de Voeding, mee in de uitdagingen voor het verpakken van levensmiddelen en hoe voedingsbedrijven zich hier op kunnen voorbereiden. Valipac brengt een getuigenis over de mogelijke toepassingen van gerecycleerde materialen. Lidl licht hun strategie rond reductie van verpakkingsmaterialen toe en DS Smith getuigt over hun innovaties in kunststof als verpakkingsmateriaal. Cold Jet lanceert hun nieuw gamma aan reinigingsoplossingen en ANL Plastics getuigt over hun innovatie in de verhoogde peelbaarheid van verpakkingen.

Pool van experts

Bovendien staat een pool van experts klaar om er, in een één-op-één gesprek, met hun wetenschappelijke achtergrond uw individuele vragen te beantwoorden. U kunt terecht bij experten uit de partnersorganisaties Pack4Food, VKC-Centexbel, Belgisch Verpakkingsinstituut en het VerpakkingsCentrum/IMO-IMOMEC.

31 Bedrijven

Maar liefst 31 bedrijven demonstreren in een aangenaam en vooral persoonlijk kader hun oplossingen voor uw uitdaging in de verpakking van levensmiddelen. Bezoekers ontdekken er op een snelle manier wat de verpakkingsindustrie u te bieden heeft.

Reageer op dit artikel