nieuws

Carrefour borgt traceerbaarheid Kip van Weleer met blockchain

Technologie & Techniek

 De Kip van Weleer Kwaliteitsketen Carrefour is geboren, opgegroeid en getransformeerd in België. De QR-code op de verpakking kan worden gescand door de klant, die snel alle informatie te weten komt over het product.

Carrefour borgt traceerbaarheid Kip van Weleer met blockchain

Alle ketenpartners bevinden zich binnen een straal van maximaal 150 km: de broedplaats van de kuikens, de molen die het voedsel produceert en de kwekers geselecteerd door Carrefour. De dieren zijn opgegroeid met toegang tot een buitenterrein, krijgen 100% plantaardig voedsel en zijn gegarandeerd vrij van gmo’s. De kip van Weleer wordt zonder antibiotica kuur gekweekt.

Blockchain garandeert traceerbaarheid

De QR-code op de verpakking kan worden gescand door de klant, die snel de informatie te weten komt over het product (merk, houdbaarheidsdatum, wijze van bewaring), de incubatie (datum, broederij, datum van doorgang naar de kwekerij), het kweken (voeder, kweker, locatie), de slachting (datum, locatie) en de opslag/verkoop (leverdatum, magazijn).

Negen referenties

De Kip van Weleer wordt aangeboden als hele kip, stukken (filet, in blokjes gesneden filet, dijen, vleugels en drumsticks) en verwerkt (gehakt, chipolata en hamburger). Elk van deze referenties wordt geïdentificeerd als Kwaliteitsketen Carrefour en beschikt over een QR-code die de klant via zijn smartphone kan scannen.

Kwaliteitsketen Carrefour

Het label van de Kwaliteitsketen Carrefour belicht 3 belangrijke principes:

  1. Het respect voor de klant door kwaliteit te bieden tegen een betaalbare prijs;
  2. Het respect voor de producent door een duurzaam partnerschap;
  3. Het respect voor dieren en het milieu, dankzij zeer strikte normen.

Op deze manier creëert Carrefour waarde voor de hele keten, biedt een duurzaam alternatief en kwaliteit voor de pluimveesector en vecht tegen de devaluatie van landbouwproducten.

 

 

 

Reageer op dit artikel